Horeca Boekhouding
Het hebben van een eigen bedrijf in de Horeca is een speciaal iets. Geen dag is hetzelfde en dit is ook zo voor de administratie. Als ondernemer in de Horeca begrijpen we maar al te goed dat je na een drukke week geen behoefte meer hebt om je boekhouding te doen. Gelukkig zijn wij er om je te ondersteunen bij je financiële administratie, zodat je zelf lekker kunt ontspannen! Wij zijn gespecialiseerd in het beheren van de boekhouding van horecaondernemers.
Wat Balancify voor je kan betekenen
Balancify helpt alle bekende bedrijfsvormen in Nederland om hun boekhouding in balans te brengen. Wij zorgen ervoor dat de financiële administratie maandelijks wordt bijgewerkt, alle aangiftes op tijd worden gedaan en de cijfers kloppen. Jij kunt je volledig bezig houden met het leukste gedeelte van je bedrijf!
Belastingen
Boekhouding
Advies
Jaarrekening
Voordelen boekhouding uitbesteden aan Balancify
Er zijn veel voordelen om met Balancify samen te werken. Zo besparen wij ondernemers jaarlijks veel
tijd en een hoop financiële zorgen. Dit zijn de belangrijkste voordelen:
Maandelijks opzegbaar
Positieve reviews
je al voor!
Moderne software
Vaste prijs
Overzicht
Bereikbaarheid
Veelgestelde vragen
Hoeveel kost de boekhouding van een horecabedrijf?
Je kunt je boekhouding voor je horecabedrijf al laten verzorgen vanaf €85. Vaak komen er veel extra’s bij zoals een kasadministratie, bezorging of werknemers die je in dienst hebt. Vul het aanmeldformulier in om je exacte tarieven te berekenen!
Ik maak gebruik van contact geld in mijn zaak, wat nu?
Als je contact geld gebruikt, is het verplicht om een kasadministratie bij te houden. Vaak zit er een optie in de kassasystemen voor contact geld, echter is het altijd handig om deze te tellen i.v.m. diefstal andere oorzaken. Wij kunnen deze tellingen voor je verwerken in je administratie.
Zijn jullie bekend met apps zoals thuisbezorgd & uber eats?
Jazeker! Wij kunnen deze kosten en uitbetalingen van deze partners correct verwerken in je boekhouding. Hiervoor werken wij met handige tussenrekeningen, waardoor je het administratieve proces goed kunt vastleggen.
Moet ik een voorraadadministratie bijhouden?
Ja, wanneer je producten inkoopt en deze op voorraad hebt, vormt dit een onderdeel van je bedrijf. Deze kosten moeten op je balans worden opgenomen. In de horeca zijn er veel kassasystemen die dit automatisch voor je bijhouden. Wij zullen dit jaarlijks verwerken, dit is voldoende voor de belastingdienst.
Ben je geïnteresseerd?
Bereken eenvoudig je tarief of neem contact op om een gratis kennismakingsgesprek in te plannen!
AanmeldenWat komt er bij kijken?
In de Horeca krijg je te maken met contact geld. Dit moet goed worden bijgehouden in een kasadministratie. Vaak wordt er ook gebruikt gemaakt van een Kassasysteem (POS), wat veel werk uit je handen neemt. Dit houdt je voorraadadministratie in real-time bij en zorgt ervoor dat veel processen worden geautomatiseerd. Het kan ook nog eens zijn dat je samenwerkt met bedrijven zoals thuisbezorgd. Vergeet niet dat je vaak ook nog personeel in dienst hebt die je moet betalen. Al deze dingen zorgen ervoor dat je veel verschillende administratieve taken moet bijhouden. Wij hebben ervaring met de volgende processen:
- Thuisbezorgd & Uber Eats
- Kasadministratie & Voorraadadministratie
- Btw-Tarieven
- Salarisadministratie
Boekhouding van Thuisbezorgd & Uber Eats
Bijna iedere Nederlander bestel maandelijks wel een keer eten. Als horecaondernemer weet jij als geen ander hoe belangrijk het is om je eten aan te bieden op deze bezorgplatvormen. Je bereikt een enorm groot publiek en laat mensen kennismaken met jou zaak. Je ontvangt een factuur van deze platformen met een uitbetaling op je bankrekening. Wij zorgen ervoor dat alles netjes wordt bijgehouden en de kosten natuurlijk correct worden ingeboekt!
Welke BTW-Tarieven worden er gebruikt?
Op al het eten en drinken in Nederland wordt het 9% tarief gehanteerd. Dit is alleen niet van toepassing op Alcohol, wat natuurlijk ook geschonken kan worden in je horecazaak. Het is dus verstandig om dit goed te verwerken in je boekhouding. Hier komen wij dus goed van te pas!
Salarisadministratie bij personeel
Als je personeel in dienst hebt moet je rekening houden met een salarisadministratie. Dit bestaat uit het versturen van loonstroken, loonaangifte doen en belastingen betalen. In de Horeca kan dit ook nog complexer zijn als normaal. Denk aan fooien, overuren en oproepkrachten tijdens drukke periodes. Als je de salarisadministratie uitbesteed aan Balancify, zorgen wij ervoor dat al je loonstroken netjes worden aangeleverd en de loonaangifte wordt gedaan bij de belastingdienst.