Boekhouder voor de zorg
Als ondernemer die werkzaam is in de zorg ben je erg druk met cliënten. Wij begrijpen het maar al te goed als je geen tijd of zin hebt in het bijhouden van een financiële administratie. Werk je samen met Balancify dan hoef je niet meer om te kijken naar je boekhouding. Wij zijn gespecialiseerd in het beheren van de boekhouding van ondernemers in de zorgsector.
Wat Balancify voor je kan betekenen
Balancify helpt alle bekende bedrijfsvormen in Nederland om hun boekhouding in balans te brengen. Wij zorgen ervoor dat de financiële administratie maandelijks wordt bijgewerkt, alle aangiftes op tijd worden gedaan en de cijfers kloppen. Jij kunt je volledig bezig houden met het leukste gedeelte van je bedrijf!
Belastingen
Boekhouding
Advies
Jaarrekening
Voordelen boekhouding uitbesteden aan Balancify
Er zijn veel voordelen om met Balancify samen te werken. Zo besparen wij ondernemers jaarlijks veel
tijd en een hoop financiële zorgen. Dit zijn de belangrijkste voordelen:
Maandelijks opzegbaar
Positieve reviews
je al voor!
Moderne software
Vaste prijs
Overzicht
Bereikbaarheid
Veelgestelde vragen
Hoeveel kost de boekhouding van een bedrijf in de zorg?
Je kunt je boekhouding voor de zorg al laten verzorgen vanaf €70. Deze lagen kosten kunnen wij hanteren, omdat er vaak geen speciale belastingen bij komen als zorgondernemer. Voor de exacte tarieven raden we je aan om deze te berekenen via het aanmeldformulier.
Moet ik btw-aangifte doen als ondernemer in de zorg?
Ja, als je diensten zijn vrijgesteld van btw moet je nog steeds aangifte doen. Dit is vaak een misinterpretatie van ondernemers. Je ontvangt aan het begin van je onderneming een brief van de belastingdienst. Als hier op staat vermeld dat je in zijn geheel bent vrijgesteld van omzetbelasting ben je pas echt vrijgesteld.
Zijn jullie bekend met bemiddelingsbureaus?
Jazeker! Het werken met een bemiddelingsbureau kan verwarrend zijn. Zij sturen een factuur vanuit jou naar de zorginstelling en zij vragen hier vaak een kleine vergoeding voor. Dit worden vaak verzamelfacturen. Wij kunnen deze verzamelfacturen correct verwerken in je boekhouding!
Ben je geïnteresseerd?
Bereken eenvoudig je tarief of neem contact op om een gratis kennismakingsgesprek in te plannen!
AanmeldenWat komt er bij kijken?
Bij het ondernemen in de zorg zijn er een aantal verplichtingen waar je aan moet voldoen. Zo moet je een AGB-Code hebben, moet je soms BIG registreert zijn en vraag je een verklaring omtrent gedrag (VOG) aan. Dit om te kijken of je geschikt bent om voor bepaalde cliënten te zorgen. Elke nieuwe starter in de zorg moet zich sinds 2022 ook inschrijven bij het CIBG. Wij hebben ervaring met de volgende belastingen en processen:
- Bemiddelingsbureaus
- Vrijgestelde BTW
Bemiddelingsbureaus
Veel zorgondernemers werken via een bemiddelingsbureau. Tegenwoordig sturen zij vaak de factuur vanuit jouw naam naar de zorginstelling. Dit zorgt er namelijk voor dat de BTW nog steeds verlegd blijft. Als zij de bedragen hebben ontvangen maken zij deze naar jou over. Voor het bemiddelen hanteren zij vaak bemiddelingskosten. Let er op dat deze kosten wel zijn belast met het 21% tarief! Deze staan vaak apart op een andere factuur. Het totaalbedrag van de werkdienst minus de bemiddelingskosten wordt vaak gecombineerd tot een verzamelfactuur. Wij verwerken deze correct in je boekhouding!
Vrijgestelde BTW
Als er medische handelingen worden verricht die gericht zijn op de gezondheidskundige verzorging van een mens is de dienst vrijgesteld van BTW. Dit betekent niet dat je geen btw-aangifte hoef te doen. Je verwerkt deze factuur gewoon in je administratie en doet per kwartaal je belastingaangifte. Je hoeft alleen geen aangifte te doen als je in zijn geheel bent vrijgesteld van de omzetbelasting. Dit krijg je aan de start van je onderneming te horen van de belastingdienst. Dit betekent ook dat je geen andere voorbelasting meer mee kunt nemen. Wij zullen samen kijken naar de beste oplossing voor jouw onderneming!